Erfaring med magnesiumbalance Deodorant
9. januar 2018
Vis alle

Huden og magnesium

Huden og magnesium

Huden og magnesium

Størstedelen af ​​de mineraler og vitaminer, til dit kropsbehov får du fra en velafbalanceret kost, hvilket giver en sund hud.

Alligevel kan vores kostvaner nogle gange forandres og i perioder vil det så være gavnligt at tage et tilskud.

I dette tilfælde taler vi om magnesium. Meget af forskningen på magnesium til dato tyder på, at det gør et godt stykke arbejde, når det kommer til at bekæmpe årsagerne til acne og de fleste andre lidelser i huden.

Næsten 80% af befolkningen mangler magnesium. Dette er en forbløffende kendsgerning, når vi nu ved at magnesium er ansvarlig for over 300 biokemiske reaktioner i kroppen, hvoraf nogle  hjælper din krop med at fordøje mad, fremme et sundt hjerte og endda lette migræne. Mineralet hjælper også kroppen med at regulere blodtrykket, mindske risikoen for kardiovaskulære sygdomme og endda reducere menstruations smerter.

Hvordan stress kan forårsage acne og rynker i huden.
Har du bemærket, at når du er stresset, får du ofte urenere hud ? Dette er ikke tilfældigt. Under en flugt eller kampsituation frigiver din krop hormoner kendt som adrenalin og cortisol, disse får os til at handle i fare situationer. Desværre er den type stress, vi behandler dagligt, i disse dage ikke midlertidig. Arbejde, børn, sene aftener, gymnastik, alle slags ting fører til stress. Dette er også starten på vores langsigtede kamp mod acne. Denne tilstand af kronisk stress fører til ekstra kortisol, hvilket får huden til at blive tilstoppet med en opbygning af udskilt olie, også kendt som talg.

Magnesium er nødvendigt for de enzymer, der forvalter DNA reparation. Uden mineralet ville huden også blive udsat for en række skadelige frie radikaler, skader og betændelser, som i sidste ende ville medføre rynker og hudskader.

Hvordan magnesium kan hjælpe kampen acne forårsager stress?
Magnesium hjælper med at understøtte dit binyrebarkystem. Dine nyrer frigiver magnesium, når cortisol er til stede i dit system og undertrykker hormonets virkninger. Ved at øge dit magnesiumindtag ved tilskud, er din krop bedre i stand til at håndtere angst og stress, hvilket i sidste ende hjælper med at rydde din hud for acne

Ernæringslærer og forfatter af Magnesium Miracle Carolyn Dean forbinder manglen på magnesium til manglen på mineraler. “Magnesium er blevet drænet ud af jorden, så det er ikke i grøntsager længere og dyrene får det ikke fra de planter, de spiser. ”
Prøv at inkludere nedenstående økologiske fødevarer i din kost for at få de mest gavnlige fordele.

Magnesiumrige fødevarer, der er gode til huden:
Mørkegrønne grønne grøntsager som kål, spinat og selleri.
Spirulina, kelp og tang
Fisk: sardiner, makrel, tun
avocadoer
Figner, svesker, rosiner, abrikoser
bananer
Chokolade, fortrinsvis højere kakaoindhold
Nødder og frø
Bønner og linser
Hele korn
Mens de fleste pille magnesiumprodukter har en afførende virkning, og folk kan være følsomme over for det, så prøv at anvende magnesium olie eller gel på din hud. Ifølge Office of Dietary Supplements på National Institute of Health, er den anbefalede om magnesium er 310 til 320 milligram per dag. Her hjælper Magnesium gennem huden dig til at opnå dagligt indtag.

Magnesium olie, scub og gel har viste sig effektivt til folk med rødme eller rosacea.

Vi anbefaler:

Magnesium gel 

Magnesium Olie

Magnesium scrub

Vi anbefaler at lade gel og olie trække ind i huden i ca 25 minutter for at sikre at kroppen kan udnytte meste muligt.

Scrubben kan bruges direkte, men vi bruger den blandet i en naturligt muddermaske, i ansigts creme for at tilføre ekstra magnesium til huden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *