Tager du D vitamin så husk altid også magnesium.
18. oktober 2015
Ny forskning viser at magnesiumolie virker på fibromyalgi.
9. december 2015
Vis alle

Alle vores produkter hos magnesiumbalance.dk  har en dejlig afstressende virkning på kroppen. Optages naturligt gennem huden, så du undgår bivirkningerne og tilsætningsstofferne der ofte følger med en kemisk fremstillet tablet.

Nedenstående artikel er skrevet af  Læge Mark Hyman.

En ny undersøgelse offentliggjort i The Journal of Intensive Care Medicin ( i )  viser at Magnesium mangel giver dig dobbelt så stor risiko for at dø end hos andre mennesker der ikke mangler magnesium.

Undersøgelsen viser også at en lang række sygdomme og symptomer, bliver mindre hvis du har nok magnesium kroppen.

I min praksis,er dette næringsstof  en af ​​mine hemmelige våben mod sygdom. Da halvdelen af ​​amerikanerne mangler dette næringsstof og ikke kender det.

Jeg taler om magnesium.

Det er en modgift  mod stress da det giver afslapning  og kan hjælpe med at forbedre din søvn.

Jeg undres over, at flere læger ikke bruger fordelene ved magnesium, fordi vi bruger det hele tiden i konventionel medicin.

Vi bør aldrig holde op med at tænke over, hvorfor eller hvor vigtigt det er for vores generelle sundhed at få de næringsstoffer der gør at vi fungere bedre.

Jeg kan huske at vi brugte magnesium, da jeg arbejdede på skadestuen.  Hvis nogen var ved at dø af en livstruende arytmi ( uregelmæssig hjerterytme), brugte vi intravenøs magnesium.

Hvis nogen var forstoppet eller havde brug for at forberede sig til koloskopi, vi gav dem mælk med magnesia eller en grøn flaske  med flydende magnesium citrat, som tømte deres tarme.

Hvis gravide kvinder kom ind med tidlig fødsel, eller for højt blodtryk pga af graviditeten (præeklampsi) eller krampeanfald, gav vi dem løbende høje doser af intravenøs magnesium.

Men du behøver ikke at være på hospitalet for at få gavn af at få mere magnesium. Du kan begynde at tage regelmæssig magnesium tilskud i dag, og se resultater.

Det afslappende mineral, der virker mod stress

Tænk på magnesium som det afslappende mineral. Alt, hvad der er stramt, irriteret, kramper og spænder, om det så er er i kroppen eller psykisk  – er et tegn på magnesiummangel.

Dette mineral er faktisk ansvarligt for over 300 enzymreaktioner og findes i alle dine væv – men først og fremmest i dine knogler, muskler og hjerne.

Du skal have det for dine celler til at give energi, til de mange forskellige kemiske pumper der arbejder, for at stabilisere membraner, og for at hjælpe musklerne slappe af.

Hvornår var sidste gang du spiste en god portion af tang, nødder, grønne, og bønner?

Hvis du er ligesom de fleste amerikanere, kommer dit største forbrug  fra jordnøddesmør.

Der findes rigtig mange symptomer der stammer fra magnesium mangel. I virkeligheden er der over 3.500 medicinske referencer på magnesium-mangel!

Alligevel er dette mineral det mest ignorerede, fordi det er ikke et lægemiddel, selv om det er mere kraftfuld end lægemidler i mange tilfælde.

Du kan være magnesium mangelfuld, hvis du har nogen af ​​følgende symptomer:

Muskelkramper eller trækninger
Søvnløshed
Irritabilitet
Følsomhed over for høje lyde
Angst
Autisme
Hjertebanken
Angina
Forstoppelse
Anal spasmer
Hovedpine
Migræne
Fibromyalgi
Kronisk træthed
Astma
Nyresten
Diabetes
Fedme
Osteoporose
Højt blodtryk
PMS
Menstruationskramper
Irritabel blære
Irritabelt tarmsyndrom
Refluks
Problemer med at synke
Magnesiummangel har endda været knyttet til betændelse i kroppen og højere CRP niveauer.

I vores samfund,  er magnesiummangel er et enormt problem. Af standarder for måling er 65 procent af mennesker indlagt på intensivafdelingen – og omkring 15 procent af den almindelige befolkning – har magnesiummangel.

Desværre gør målingen at man undervurderer problemet, fordi en serum / blodprøve af magnesium ikke kan vise det rigtig billede, da magnesium lagres i knoglerne. Derfor anser vi at mangelen på magnesium er langt højrere !

Grunden til at vi har mangel sympotmer er simple. Mange af os spiser en kost, der ikke indeholder  magnesium – en højt forarbejdet, raffineret kost, der er hovedsageligt baseret på hvidt mel, kød og mejeriprodukter.

Vores moderene livsstil gør at vi mister den smule magnesium vi får gennem vores kost.

Magnesium daler ved brug af:

Alkohol, salt, kaffe, fosforsyre i cola, voldsomme svedeture, langvarig eller intens stress, kronisk diarré, overdreven menstruation, diuretika (vanddrivende), antibiotika og andre stoffer, og nogle tarmparasitter.

Fra en  undersøgelse i Kosovo,  hvor mennesker levede under kronisk krig stress mistede de store mængder af magnesium i deres urin.

Herudover kompiceres optagelsen af magnesium  da den  ofte er dårligt absorberet og let forsinder ud af kroppen.

Til at kunne absorbere magnesium vi har brug for en masse af det i vores kost, plus nok vitamin B6, vitamin D, og ​​selen for at få arbejdet gjort.

En nylig videnskabelig gennemgang af magnesium konkluderede, “Det er meget beklageligt, at mangel på sådan en billigt naturligt mineral resulterer i sygdomme, der forårsager uoverskuelig lidelse og regning i hele verden.” (Ii) Jeg kunne ikke ‘har sagt det bedre selv.

Det er vanskeligt at måle og svært at studere, men magnesiummangel tegner sig for umådelige lidelser – og er nemt at korrigere. Så hvis du lider af nogen af ​​de symptomer, jeg nævnte eller har nogen af ​​de sygdomme, jeg bemærkede, så fortvivl ikke – der er hjælp at hente Her er hvordan:

Stop med at tømme dit lager af magnesium.

Begræns: kaffe, cola, salt, sukker og alkohol
Lær at praktisere aktiv afslapning
Spørg din læge, om din medicin er årsag magnesium tab (mange midler forårsage tab af magnesium)
Spis fødevarer med et højt indhold af magnesium

Medtag følgende i din kost så ofte du kan:

Kelp, hvedeklid, hvedekim, mandler, cashewnødder, boghvede, paranødder, hasselnødder, hirse, pekannødder, valnødder, rug, tofu, sojabønner, brune ris, figner, dadler, Collard greens, rejer, avocado, persille, bønner, byg, mælkebøtter,byggræs, hvedegræs og hvidløg

Tag et magnesium kosttilskud

ADT (minimumsbeløbet nødvendigt) for magnesium er omkring 300 mg om dagen. De fleste af os får langt mindre end 200 mg.
Nogle kan have brug for meget mere afhængig af deres tilstand.
De fleste mennesker nyder godt af 400 til 1.000 mg dagligt.
De mest absorberbare former er magnesium citrat, glycinat taurat chorid eller aspartat.
Undgå magnesiumcarbonat, sulfat, gluconat og oxid. De er dårligt absorberet (og den billigste og mest forarbejdede for i kosttilskud).
Bivirkninger fra for meget magnesium omfatter diarré, som kan undgås, hvis du skifter til magnesium olie.
De fleste mineraler er bedst tages som et team med andre mineraler i en multi-mineral formel.
Tag et varmt bad med magnesium salt  er en god måde at absorbere og få sin tiltrængte magnesium.
Mennesker med nyresygdom eller svær hjertesygdom skal kun tage magnesium kun under en læges tilsyn.

Så hvis du har nogle af ovenstående symptomer  prøv at slappe af! Magnesium er virkelig et mirakel mineral. Det er afgørende for livslang pulserende sundhed.

Ønsker dig et godt helbred,

Mark Hyman, MD

Kilde: drhyman.com

Referencer
(i) Tong, GM and RK Rude. 2005. Magnesium deficiency in critical illness. J Intensive Care Med 20 (1):3-17. Review.
(ii) S. Johnson. 2001. The multifaceted and widespread pathology of magnesium deficiency. Med Hypotheses 56(2): 163-70

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *